Finalister 2016

Finalister i kategorin Årets Marknadsförare

Grund och Takteknik

Företaget har med sitt samhällsengagemang och initiativ #föröstersund byggt sitt varumärke och samtidigt har staden blivit attraktioner rikare. Detta unika nytänk och kreativitet inom branschen har fått stor uppmärksamhet i lokal press, mängder av trafik i digitala medier och explosionsartat ökad kännedom om företaget. Tack vare denna succé kommer #föröstersund vara en del av företagets långsiktiga marknadsföringsstrategi.

Anna Godevärn Mörsjö Deli
Katarina Magnusson

Astrofotografen Göran Strand

Fotografen Göran Strand har profilerat sig som världsledande astrofotgraf där han strategiskt arbetar med viral marknadsföring. Med taggar som #jämtland och#visitjamtland bygger astrofotografen det egna varumärket samtidigt som han stärker kännedomen för länet. Genom proaktiv etablering hos webbkanaler inom branschen ligger hans arbeten i framkant. Göran har också gett Jämtlands norrsken en exponering mot världen i form av fem internationella frimärken.

Norrskog

Norrskog jobbar långsiktigt och strategiskt med att skapa uppmärksamhet kring det enorma behovet av skogsskötsel. Slagord som ”Röja är silver, gallra är guld” visar möjligheten att fylla våra skafferier med skogens tillgångar och inte bara med fokus på avverkning och industri. Med humor och hjärta ökar Norrskog sociala värden i länet med ansiktet ut mot 30 länder. Denna viktiga basnäring har verkat i länet i olika former i hundra år.

Kristoffer Anderssson