Finalister 2017

Finalister i kategorin Årets Marknadsförare

Destination Vemdalen

Med en agil och trendkänslig marknadsföringsstrategi utvecklar och förvaltas varumärket Destination Vemdalen. Långsiktigt skapas mervärde snarare än information för deras målgrupp då de satsar på native advertising och content marketing. Företaget som ägs av drygt hundra delägare samverkar för ett rikare Vemdalen för både besökare och näringsliv.

Anna Godevärn Mörsjö Deli
Katarina Magnusson

ÖFK - Östersunds Fotbollsklubb

Inom fotbollseliten har ÖFK satt Östersund på kartan som fotbollsstad i hela Europa genom sin strategiska marknadsföring. De visar på nytänkande och överraskande satsningar som sammansvetsar både laget och länet med kultur som kreativitetskälla för spelarna och ger mervärde för hela världens nyhetstablåer. ÖFK är mer än bara fotboll.

Kilremslagret

Företaget har med humor visat god närvaro på platser där man minst anat och fångat nya kunder tack vare att man blivit påmind om produktbehovet. Kilremslagrets marknadsföringsstrategi visar på innovation och kreativitet inom sin bransch. Det anrika bolaget har fått en given plats i Östersund men med hela Sverige som marknad.

Kristoffer Anderssson