Finalister 2019

Finalister i kategorin Årets Marknadsförare

Årets Stadskärna
/ Destination Östersund

Allt vi gör, gör vi för att människor ska tycka om Östersund. Östersund utsågs till Årets Stadskärna 2019 i hård konkurrens med andra svenska städer. Sedan 2015 har ett målmedvetet arbete pågått för att utveckla stadskärnan i tät samverkan med fastighetsägare, kommunen och övrigt näringsliv. En rad handelsfrämjande aktiviteter, nya sätt att kommunicera och kreativa event har varit nyckeln till framgång och ett sätt att stärka platsvarumärket.

Jämtland Calling
/ Gomorron Östersund

Jämtland Calling är ett helt nytt grepp kring rekrytering. Dagens målgrupper söker inte enbart jobb, utan en hel livsstil. Lösningen blev att erbjuda jobb- och livsstilssafari för talanger nyfikna på ett liv i Jämtland. Nischad marknadsföring i digitala kanaler och medialt genomslag resulterade i 120 intresseanmälningar, 25 ansökningar och 12 antagna till det första safarit. Hittills har 8 personer flyttat till Jämtland och två företag etablerats.

Jämtland Calling arrangeras av entreprenörshubben och communityn Gomorron Östersund.

Joy Event Hunt & Health
/ Evelina Åslund

I de jämtländska skogarna jobbar Evelina Åslund för att fler ska få uppleva jakt, djur och natur. Företaget förenar jakt och friluftsliv med temat hälsa och välmående, anordnar jaktupplevelser och viltskådning i kombination med lokal mat och lokal historia. Företaget syns internationellt med koncept bl a mot målgrupper i Dubai och Tyskland och just nu spelar Evelina in den andra säsongen som programledare för SVT´s serie Jaktliv.