Årets marknadsförare
Delas ut av Marknadsföreningen i Östersund i samarbete med sina sponsorer
Kriterier
Marknadsföreningen Östersund vill belöna dig/er som har överraskat och inspirerat genom att visa kunskap, mod och kreativitet i er kommunikation.
Priset till årets marknadsförare går till den aktör som stått för något extraordinärt inom marknadsföring, kommunikation eller reklam. Det kan handla om ett helt nytt sätt att kommunicera, en kampanj med hög effekt, en unik och kreativ idé eller enträget insiktsbaserat och långsiktigt arbete som gett resultat. Den prisade aktören ska ha sitt säte eller delar av sin verksamhet i Jämtland/Härjedalen.
Vinst
Pristagaren belönas och vinner förutom Guldgalans trofé, äran och en kraftfull kampanj som speciellt utvalda partners står bakom.
Jury
Elisabeth Richardsson, Destination Östersund och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund
Kristina Andersson, Jämtkraft och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund
Hanna Thelenius, Bonnier News och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund
Mette Söderin, Jämtkraft och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund
Hur vinnaren väljs ut
Det är öppet för alla att göra nomineringar till Årets marknadsförare via Guldgalans och Marknadsföreningen Östersunds hemsidor. Nomineringarna pågår fram till 6 september och därefter tar juryarbetet vid.
Juryn, består av fyra ledamöter från Marknadsföreningens styrelse och en extern person. Första veckan i september påbörjas urvalet utifrån de nomineringar som kommit in. Ett antal av dessa personer/företag får sedan skriftligen svara frågor om deras senaste års marknadsföring relaterade till prisets kriterier. Utifrån dessa svar kommer tre personer eller företag att väljas ut som finalister. Besked om man är en av de tre kommer att ske under v. 39 per telefon eller mejl och presenteras offentligt på Guldgalans sponsorträff. Fram till denna tidpunkt är det en sluten process.
Juryn kommer under oktober att genomföra möten med de tre nominerade personerna eller företagen där de under 15 minuter får presentera sin marknadsföring lite mer och motivera varför de skulle vinna. Sedan har juryn 15 min till sitt förfogande för att ställa frågor. I anslutning till att intervjuerna är genomförda kommer juryn att sammanträda igen för att utse den slutliga vinnaren av Årets marknadsförare som tillkännages på Guldgalan.