• Priskategorier
    • Alla priskategorier
    • Årets entreprenör
    • Årets hållbara - för ökad resiliens
    • Årets marknadsförare
    • Almis Stora Pris
    • Swedavias framtidspris
    • Årets tillväxtföretag
    • Sven O Perssons hederspris
    • Årets industriföretag
    • Årets Innovation Champion
    • Årets studentfavorit
    • Årets nyföretagare
    • Årets Lalander
    • Årets kristallhjärta
    • Årets sociala entreprenör
    • Årets företagsamma kvinna
  • Partners
    • Våra partners
    • Bli partner
  • Guldgalan
    • Om Guldgalan
    • Styrelse
    • Nyhetsbrev
    • Kontakta oss
  • Föreslå kandidat
Guldgalan

Årets marknadsförare

Delas ut av Marknadsföreningen i Östersund i samarbete med sina sponsorer

Kriterier

Marknadsföreningen Östersund vill belöna dig/er som har överraskat och inspirerat genom att visa kunskap, mod och kreativitet i er kommunikation.

Priset till årets marknadsförare går till den aktör som stått för något extraordinärt inom marknadsföring, kommunikation eller reklam. Det kan handla om ett helt nytt sätt att kommunicera, en kampanj med hög effekt, en unik och kreativ idé eller enträget insiktsbaserat och långsiktigt arbete som gett resultat. Den prisade aktören ska ha sitt säte eller delar av sin verksamhet i Jämtland/Härjedalen.

Vinst

Pristagaren belönas och vinner förutom Guldgalans trofé, äran och en kraftfull kampanj som speciellt utvalda partners står bakom.

Jury

Elisabeth Richardsson, Destination Östersund och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund 

Hanna Thelenius, Bonnier News och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund

Krister Holm, LF Jämtland och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund 

Mette Söderin, Jämtkraft och styrelseledamot Marknadsföreningen Östersund

Hur vinnaren väljs ut

Det är öppet för alla att göra nomineringar till Årets marknadsförare via Guldgalans och Marknadsföreningen Östersunds hemsidor. Nomineringarna pågår fram till 6 september och därefter tar juryarbetet vid. 

Juryn, består av fyra ledamöter från Marknadsföreningens styrelse och en extern person. Första veckan i september påbörjas urvalet utifrån de nomineringar som kommit in. Ett antal av dessa personer/företag får sedan skriftligen svara frågor om deras senaste års marknadsföring relaterade till prisets kriterier. Utifrån dessa svar kommer tre personer eller företag att väljas ut som finalister. Besked om man är en av de tre kommer att ske under v. 39 per telefon eller mejl och presenteras offentligt på Guldgalans sponsorträff. Fram till denna tidpunkt är det en sluten process.

Juryn kommer under oktober att genomföra möten med de tre nominerade personerna eller företagen där de under 15 minuter får presentera sin marknadsföring lite mer och motivera varför de skulle vinna. Sedan har juryn 15 min till sitt förfogande för att ställa frågor. I anslutning till att intervjuerna är genomförda kommer juryn att sammanträda igen för att utse den slutliga vinnaren av Årets marknadsförare som tillkännages på Guldgalan.

guldgalan logo 2023

 

  Alla priskategorier  |  Om Guldgalan  |  Samarbetspartners |  Kontakta oss

         

Cookieinställningar | Site Server CMS